torstai 10. joulukuuta 2015

The Green Hair

Heipadei!Ja heti spämmään tänne isokokoisella naamakuvallani. Mutta kun ahhh, hiukset!!! Mä sitten vihdoin sain kuin sainkin tehtyä näihin juuri sen oikean vihreän sävyn, jota alunperin lähdinkin koko tukkaoperaatiollani hakemaan. :')) Muutaman mutkan kautta Directionsien tilaaminen oli (ainakin näillä näkymin) mulle oikea raskaisu, sillä tämä väri on kerrassaan upea! 8) Vaikka itse sanonkin...

Kuten suunnittelinkin, menin sekoittamaan kahta tilaamaani sävyä ja miksaamaan niistä sen haluamani värikombinaation. Ensikertalaisena sen kokeileminen hieman jännitti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna, eihän siinä nyt ollut mitään ihmeellistä. Nappasin molemmista purkeista väriä erilliseen astiaan, sekoittelin niitä keskenään ja lisäilin alkuperäisvärejä sen mukaan mitä se omaan silmääni näytti tarvitsevan, kunnes alkoi tuntua hyvältä. Sitten pruuttasin joukkoon hieman hoitoainetta ja sekoittelin vielä tasaiseksi tahnaksi. Lopulta koko komeus tukkaan (tosin tällä kertaa hieman normaalia järjestelmällisemmin, eli ensin hiusrajat, sitten osissa alahiuksista ylöspäin edeten), ja lopuksi jostain youtube-videosta oppineena laitoin päähäni muovipussin. Sillä värin lisäksi mukana oli hoitoainetta, pidin sekoitusta päässäni parisen tunnin ajan, jotta kaikki tarpeellinen pääsisi kunnolla imeytymään hiuksiini. Odottelun jälkeen huuhtelin tukkani viileällä vedellä, antamalla kaiken ylimääräisen värin huuhtoutua pois.

Täältä blogista tuli luettua myös muutama shokkiväristen hiusten hoitoon ja ylläpitämiseen liittyvä vinkki, joita ainakin itse ajattelin pyrkiä noudattamaan. :) Juurikin tuon viileällä vedellä pesemisen, lämpimän sijaan, nappasin tuosta blogin vinkkilistasta. Lisäksi olen miettinyt lisääväni jatkossa hoitoaineen sekaan hieman shokki-hiusväriä, jotta väri pysyisi kirkkaana ja hyvän näköisenä. Hiusten hoitoon täytyisi varmaan myös paneutua entistä paremmin, sillä en ole jaksanut tätä ennen tehdä juuri mitään ihmeellisiä naamioita tai syvähoito-juttuja, joita kovasti värjätylle tukalle suositeltaisiin.
Ultimaattisen ihanaahan olisi, jos tämän shokkitukan saisi ylläpidettyä nättinä ja hyvänkuntoisena niin pitkään kuin mahdollista! *u* Vaikka siksi minä tähän extremeen värjäysoperaatioon ryhdyinkin nyt suhteellisen lyhyt-tykkaisena, koska vielä minulla ei ole sitä hartaasti pitkäksi kasvatettua lettiä menetettävänä. Lyhyempiin hiuksiin ei myöskään mene niin paljon väriä, mikä on tärkeää näin aluksi, varsinkin kun tässä vaiheessa sitä omaa sävyään vielä hakee ja etsiskelee.

Pohdin tässä muuten yksi päivä Mikolle ääneen "Voisin kyl vielä joskus kasvattaa mun oman värin takas. Kasvattaisin semmosen tosi piktän keijutukan, ja olisin kokonaan värjäämättä pitkään aikaan. Sit jossain vaiheessa pistän taas oranssit ja mulla on sellanen ihana pitkä oranssi tukka niinku joskus ennenki." Mikko ihmetteli mun puheitani ja kysyi että TAASKO mä olen jo suunnittelemassa uutta väriä? "No emmä nyt pariin vuoteen ainakaan! Mut sit JOSKUS vielä..." Onko siinä muka jotain väärää miettiä että sitten tulevaisuudessa asia tulee todennäköisesti muuttumaan? Jos tunnen itseni ja tiedän kyllästyväni ennen pitkää saman värin pitämiseen, miksen voisi sitten myöskin miettiä mitä joskus tulevaisuudessa saatan hiuksilleni tehdä?

Ennen olin juuri tuollainen Mikon kaltainen "noniin, tämä on se MUN juttu, joka on ja pysyy!" -tyyppinen ajattelija (melkein minkä vaan asian suhteen), kunnes tajusin että lähes kaikki mun elämässäni on väliaikaista ja muuttuvaa. Jos mä joka kerta "vannoudun" henkeen ja vereen sen tietyn jutun nimeen, niin on typerää ajautua lopulta muuttamaan sitä toiseen. Vaikka sehän on ihan luonnollista ja inhimillistä! Niinkuin meinaan se mielensä muuttaminen. Miksi siis edes mennä sinne "the jutulleensa uskollisten" -puolelle ollenkaan, jos tietää itsensä niin hyvin, että voi valmiiksi sanoa olevansa varma mielensä muuttumisesta ja pysytellä turvallisesti tällä ailahtelevaisten puoliskolla? :'D Miksen siis vain myöntäisi sitä heti alkuun ja keskittyisi nauttimaan kyseisestä asiasta ja ajan X -kestävästä ajanjaksosta tässä ja nyt? :)

Puhuttiinkohan me vielä hiusten väristä?...

Tukan lisäksi tänne meille on kuulunut joulusiivoilua (Taikan lähdettyä eilen isovanhempiensa kanssa kylpylään), lahjalistojen läpikäymistä ja -shoppaamista sekä joululahjojen tekoa. Viimeisestä näistä haluaisin jopa laittaa vähän kuvaa, mutta en uskalla paljastaa sellaisia vielä mahdolliselle lahjan saajalle joka saattaa vahongossa kurkistaa tänne blogin puolelle. :'DD

Mutta sellaista päivitystä tällä kertaa. Näkyillään taas! ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti